תוכנית תלת שנתית

מסלול הכשרה מלא ליועצים בשיטת יחודא

ייתכן שבמבט ראשון, אפשר היה לדחוס את כל החומר הלימודי לכמה עשרות שעות לימוד שבועיות, לקבל ארגז כלים מצוין ולצאת לדרך. עם זאת מניסיוננו, תהליך אמיתי דורש זמן. האתנחתא בין מפגש למפגש מאפשרת לצמוח בהדרגה באופן נכון ובריא.

תהליך הלימוד הוא כאמור בראש ובראשונה – משהו שחייב לעבור דרך ההתנסות האישית של האדם. יועץ טוב מייעץ את עצותיו לאחר שמצא אותן בעצמו בתוך נפשו. "דברים היוצאים מן הלב, נכנסים ללב השומע ופועלים את פעולתם".

לכן, אנו במכללת יחודא מוכנים לריצת מרתון ארוכת טווח בידיעה שהגדילה וההתפתחות הרוחנית של האדם לא מתחילות היום ולא מסתיימות בסוף התכנית. כאמור בכתבי האריז"ל, כל הנשמות בדור הזה הם גלגולים של דורות קודמים וכולנו מגיעים עם ידע קודם. גם אחרי 120 כולנו ממשיכים את הלימוד והצמיחה המחודשת בגופים חדשים ורעננים. על כן אנו משתדלים שהתחנה של מכללת יחודא תהיה משמעותית לכל מה שעבר עלינו עד כה ולכל מה שיעבור עלינו בהמשך.

מה בתוכנית?

התכנית שלנו נפרשת על פני שלוש שנות לימוד, צמיחה, שינוי תודעתי, הכשרה מקצועית, רכישת כלים ושיפור אישי של מהות ואיכות החיים.
בכל שנה נערוך 24 מפגשים שבועיים של שלוש שעות כל אחד ושני ימי עיון, מחולקים לשני סמסטרים.

שנה ראשונה

מבוא לקבלה ולהבנת העולם הפנימי

מחצית ראשונה, סמסטר חורף
(12 מפגשים ויום עיון) –

מבוא למבנה הנפש
נתחיל להכיר את המהות האנושית מן השורש. החל מיצירת האדם ועד ספר יצירה המיוחס לאברהם אבינו. נקבל מושגי יסוד להבעת הנשמה ועשיית סדר בעולם הפנימי.

 

מחצית שניה, סמסטר קיץ
{12 מפגשים ויום עיון}

מפת הנפש – דרך עץ החיים
נכיר באופן מפורט את מבנה עשר הספירות והשפעתן על אישיות האדם ובחירתו. נבנה זהות ברורה סביב שורש נשמתנו האמיתי ונתחיל לממש את האוצרות שלנו.

שנה שניה

כלים אמיתיים לרפואת ואיזון הנפש

מחצית ראשונה
תיקון הנפש.

נכיר את תהליך הריפוי של הבעל שם טוב. תשעה צעדים בדרך להפיכת החושך של הבעיה לאור. הבנה יסודית של תהליכי זיהוי נקודת התוהו שבנפש, התייחסות נכונה אליה והפיכתה למקור השראה והתחזקות. כאן נוכל להכיר את ארועי החיים שלנו כתהליך מופלה של בניה, איזון ותיקון לקראת מילוי שליחותינו בעולם.

מחצית שניה
התבוננות יהודית
נכיר ונתרגל את המדיטציה הקבלית-חסידית. זהו כלי מדהים לשינוי תודעתי מן השורש תוך שימוש בהרפיה, ניגון, דמיון מודרך, נשימה ועוד. בכוחה של ההתבוננות לחדור לתחומי העל מודע ולהעניק חיות מחודשת, מרגיעה ומרפא.

שנה שלישית

אבחון ומציאת העצה האישית הנכונה לגוף ולנפש

מחצית ראשונה
עולמות, נשמות, אלוקות
נכיר את ממד הזמן והשפעתו על עיצוב אישיות. נלמד אודות את י"ב המזלות המקבילים לחושי הנפש, נתנסה בדרך להתייחס נכון לתאריך הלידה, פרשת השבוע ושם האדם. אלו כלים חשובים מאוד לאבחון ובחירת דרכי עבודה.

מחצית שניה
כל חי מתנועע. נלמד לעומק את סוד אותיות הקודש ונתרגל תנועה מרפא ומחברת בין הגוף לנשמה. על ידי עבודה נכונה עם הגוף, הוא נעשה כלי זך ומשפיעה על רעננות וחיוניות הנשמה.

אופן הלימוד, התרגול וההכנה

לקראת יציאה להשפעה וייעוץ:

קבוצת עבודה

אחד הכלים המשמעותיים והיעילים ביותר לדייק את הבנת הנפש, היא העבודה הקבוצתית המונחית. כאמור הלימוד במכללת יחודא כולל תמיד השתתפות פעילה של כל קבוצת הלימוד. התלמידים משתפים את התובנות שלהם ואת תוצאות התרגילים אותם ביצעו. בדרך זו, אנו לומדים להגיב נכון לחוויות של הזולת ולהעניק לו את העצה הנכונה. הקבוצה מונחה על ידי המרצה ובדרך זו משכילים כיצד לנתח מקרים שונים. לעיתים נבצע תרגילים בזוגות או בקבוצות קטנות וזהו למעשה חלק מהסטאז' לקראת היציאה לשטח.

קבוצת ווצאפ פעילה

למעשה כל קבוצת לימוד הופכת בהדרגה להיות קהילה מגובשת ואיכפתית, זהו דבר יפה ומשמח מאוד בפני עצמו. כדי לחדד את התובנות ולתת מקום לשיתוף מקצועי של החומר הנלמד תהיה לנו קבוצת ווצאפ בה נוכל לחלוק רעיונות ועצות, אחת לשבוע מנחה הקבוצה יתייחס למה שנכתב וייתן הכוונה ומענה.

ליווי אישי

כאמור הלימודים במכללה הם למעשה גם תהליך אישי של צמיחה נפשית ורוחנית. במכללה חשוב לנו מאוד שהלימודים יהיו מתנה נפלאה לחיים האישיים שלך! במהלך כל סמסטר צוות המכללה יערוך שתי פגישות אישיות עם כל תלמיד ותלמידה כדי להתוות דרך נכונה בהתמודדות במכלול החיים הפרטי. באופן זה אנו מלווים את כל התלמידים בדרך לשינוי ובניית חיים מאושרים מתוך תודעה רוחנית ונפשית המתכתבת עם מצבם האישי.

דרישות מהתלמידים

מעבר לתהליך האישי המשמעותי אותו עוברים התלמידים במשך שנות הלימוד, מטרת הלימודים המקיפים במכללת יחודא היא גם להכשיר יועצים שבכוחם לעזור לזולת. אחת מהנקודות החשובות ביותר שלנו היא לעורר אצל התלמידים את השאיפה למלא את שליחותם בעולם. אנו רואים בכך חלק משלמותם הפנימית של התלמידים ובריאותם הרוחנית.

שליחות עצומה וחשובה היא הריפוי של נשמות ישראל בפרט ושל האנושות בכלל. במהלך התכנית התלמידים יצטרכו להגיש עבודות ולעמוד במבחנים. זאת, על מנת ללוות אותם בצמיחתם האישית ולוודא את יכולתם להיות יועצים טובים.

בנוסף המכללה תשתדל לחבר בין התלמידים לבין המעוניינים לעבור תהליך אישי. הסטאז' יהיה בעיקר במהלך השנה השלישית וילווה על ידי צוות המכללה.

תעודה

לעומדים בכל המשימות בהצלחה תוענק תעודה המעידה על כך שהתלמיד עבר הכשרה מקצועית לייעוץ בשיטת יחודא, מטעם מכללת יחודא חתומה על ידי הרב דרור שאול, מנהל המכללה.

לסיכום, פותחים דף חדש!

רוצה לעבור תהליך אישי של גילוי המהות שלך ושינוי מציאות החיים?

רוצה להצליח להגיע לסדר ובהירות פנימית ולממש את עצמך?

רוצה לקבל כלים לשליטה ואיזון המחשבות והרגשות?

רוצה להרגיש מחובר לעצמך האמיתי ולזהות את מעלותיך המיוחדות?

רוצה לסיים את חווית הבדידות הקיומית ולהרגיש מחובר ומאוחד?

רוצה להצליח לבנות זוגיות שמחה ובריאה?

רוצה ללמוד להביע את עצמך באופן מדויק שישפיע על לב השומע?

רוצה לעבוד את ה' בשמחה, באהבה בחיות ומתוך בטחון ואמונה?

רוצה להיות חלק מקבוצת אנשים איכותית ועמוקה שמעריכה פתיחות, כנות תמיכה וערבות הדדית?

רוצה ללמוד מצוות עם נסיון של עשרות שנים באבחון, ליווי, יעוץ והכוונה?

רוצה לפגוש מרצים בעלי יכולות הנחיה והורדת הרוח לעולם שלך באופן שהשינוי לטובה יורגש במשך כל זמן הלימוד?

רוצה להיות מסוגל לרפא, לייעץ ולהשפיע לדור שלנו שמחכה לך, שתתגלה?

אם אלא הרצונות שמניעים אותך, אז הגעת למקום שלך,
ואנו נשמח לעשות את המסע הזה יחד!

בברכה,

דרור ומיכל שאול
וצוות מכללת יחודא

מעוניינים לשמוע עוד על התוכנית?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

רוצה שנחזור אליך עם פרטים על הקורס הקרוב?

דילוג לתוכן